کرنوگراف

کرنوگراف یک ابزار بسیار جالب بکار رفته در ساعت های عقربه ای می باشد. معمولا افرادی که ساعت های عقربه  ای خریداری می کنند بیشتر ظاهر و برند ساعت و همچنین مواد بکار رفته در آن برایشان مهم است. کمتر کسی به ابزار های جانبی توجه دارد. یکی از ویژگی های کاربردی ساعت های عقربه ای موتور زمان سنج تعبیه شده در آنهاست.

تاریخچه :

واژه کرنوگراف یک واژه یونانی است. از دو واژه کرنو به معنی زمان و گراف به معنی نوشتن تشکیل شده است. اولین ساعت زمان سنج توسط لوییز مونیت در سال 1816 اختراع شد . بعد از آن کمپانی های مختلفی دست به طراحی و تکامل این ابزار در ساعت های تولید خود زدند. این ساعت ها ابتدا برای استفاده در ستاره شناسی اختراع شدند. اما بعداً برای اهداف زمینی مورد استفاده قرار گرفتند. .امروزه استفاده از این ابزار در اکثر زمینه های ورزشی ، اتومبیل رانی ، ناوبری و… کاربرد دارد.

روش استفاده :

کرنوگراف یا زمان سنج یکی از قابلیت هایی است که قیمت ساعت را به اندازه قابل توجهی بالاتر می برد. اما زمان سنج یکی از کاربردی ترین ابزار هایی است که برای ساعت های مچی یافت می شود. علاوه بر این که این قابلیت ظاهر ساعت را جذاب تر میکند ، استفاده از آن نیز بسیار ساده است و به راحتی می توانید با آن کار کنید.

دکمه های تنظیم کرنوگراف:

سه دکمه‌ای که بر روی ساعت قرار دارند وظیفه‌شان شروع، توقف و تنظیم مجدد زمان سنج است و با خود‌ ساعت هیچ تداخلی ندارند.دکمه ای که در کنار عدد 2 در کنار بدنه ساعت قرار دارد برای فعال شدن زمان سنج روی صفحه استفاده می شود. فشردن مجدد این دکمه باعث توقف شمارش خواهد شد. دکمه ای که درکنار عدد 4 قرار دارد برای صفر کردن آن یا اصطلاحاً ریست کردن، استفاده می شود.

صفحات روی ساعت :

معمولا روی هر ساعت با قابلیت زمان سنج ، 3 صفحه ی گرد شماره بندی شده قرار می گیرد. یکی از این صفحات برای محاسبه ثانیه ، دیگری برای محاسبه دقیقه و دیگری برای محاسبه ساعت استفاده می شوند. زمان ضبط شده در صفحات مدرج کوچک که بر روی صفحه‌ی ساعت قرار دارند نشان داده می‌شود. هنگامی که دکمه‌ی راه‌اندازی زمان سنج را فشار دهید، این صفحات مدرج ثانیه‌ها، دقیقه‌ها و ساعت‌های سپری شده را نشان می‌دهند. محل قرار گیری این ساعت ها بسته به طراحی و سلیقه طراحان متفاوت است. . برخی از ساعت‌ها در هر مرتبه فقط تا 30 دقیقه زمان را ضبط می‌کنند،  برخی دیگر تا 12 ساعت هم قابلیت ثبت زمان را دارند.

ساعت ایرانیان با سه شعبه در استان هرمزگان-شهرستان بندرعباس پذیرای شما مشتریان گرامی می باشد.

تمامی ساعت ها دارای گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

نکات مفید هنگام خرید :

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید ساعت های کرنوگراف باید به آن دقت کنید خوانایی صفحه است. صفحات کوچک دایره ای شکلی که در ساعت های زمان سنج استفاده می شود ممکن است این صفحات باعث شلوغ شدن صفحه این ساعت ها شوند. پس بهتر است ساعتی با رنگبندی و طراحی مناسب تر استفاده کنید

نکته ی مهم دیگری که وجود دارد این است که باید بدانید ساعت های دارای زمان سنج علاوه بر زیبا بودن قیمت بالاتری نسبت به ساعت های عقربه ای تک موتوره دارد.

index